Úpadek SGO
Co vlastně má za příčinu změnu herního stylu SGO? Proč se nejvyšší božstvo, tedy apacer a Seikos, rozhodli, že změní hru? Trochu sem sondoval a dostalo se mi pár odpovědí, které by SGO mohli pomoci.
Předně se hodí říci, jak vlastně SGO funguje.
SGO není jen obyčejná knihovna, je to živý organismus založený na sql dotazech.
Jazyk SQL je v oblasti databázových technologií něčím podobným, jako je v klasickém programování céčko.
Tedy to znamená, že každý váš klik je DOTAZ.
Podle apacera to vypadá zhruba takto :
apacer : si vem ze kazdym kliknutim nekam v sg se vykona priblizne 20-30 sql dotazu, vem si kolikrat kliknes, pak si to vynasob poctem lidi a uvidis do jakych cisel se dostanes :)
kdyby se sgo dostala pod poplatky co sou s ni spojene musela by se ukoncit uplne
Masha : Vždyt to je na stejnym serveru jako SG, ne?
apacer : jo ale je s tim spojen nadlimitni pocet sql dotazu, nedavno seikos menil procesor v serveru za ctyrjadro, proto ty zmeny, kdyby bylo trvale na sgo rekneme cca 200-300 goldu jako kdysi tak by ke zmenam nebyl duvod
plati se zalohovani kazdy den
a cim vice dat se zalohuje tim je castka vetsi, to je to co lidem moc nedochazi no, reknou si je to na stejnem serveru tak je to zdarma, ale neni tomu tak...
[poznámka - provoz SGO se pohybuje v řádech 10ti tisíc korun...]
Takže prakticky změna se dělá proto, že SGO umírá : ..posledni 3 veky pocet goldu a prodanych naquadrii klesa..
Bohužel, toto nemůže ovlivnit jedinec, ani admin, ani hráč. Musíte se rozhoupat vy a začít si kupovat goldy a naquadrie, abychom provoz SGO uživili natolik, aby změna nebyla nutná.
79,- Kč není mnoho, když si vezmete, kolik zábavy si užijete za ty dva měsíce, které máte na SGO přístup k lepším funkcím. Takže se nestyďte obětovat těch pár korun, hodinu práce, na gold, který by mohl zachránit SGO.
Pro SGO NOD, za AdminTeam
Masha
Komentáře
Přehled komentářů
Tohle je velice složité téma.Někde jsem četl,že po odečtení všech nákladů zůstane na provoz serveru z těch 79Kč cca 10Kč.Většinu spapá asi ta firma pipline, co to zprostředkovává.Možná tam bych hledal jiné možnosti.Gold by mohl zlevnit a na server by bylo mnohem víc než dosud při nižší ceně.Co se týká stylu hry:je fakt,že když jsem hrál farmu,tak jsem kolikrát v noci nespal.Teď když hraji na ML,tak ani golda nepotřebuji,přesto že si ho kupuji věk co věk.Já nevím,co udělat nějakéhý útok sabotéra,co by zničil ML,něco jako útok vraha?Ale tím se asi nic nevyřeší a stejně bude další věk v provozu ta beta verze.Jinak co já hraji sg tak hodně hráčů přestalo hrát hru jen pro špatné chování bývalých adminů.Byly stížnosti,že admini dost zasahují do hry a navíc kradou na forech informace pro své oblíbence.Na případné reklamace jim bylo odepsáno,že pokud to někde zveřejní,budou zabanováni.Znám desítky takových hráčů,kteří se sem už nechtějí vrátit z tohoto důvodu.Možná by se mohla změnit cena za ali politiky,teď když je zakázáno spolčování,by to mohlo prospět.Taky bych možná snížil počet možných dobytí podle množství planet.Proč by měl být hráč dobytý vícekrát jen proto, že dokázal udržet víc planet než ostatní?Ale já už mám strach navrhovat nějaké změny.Vesměs tyhle změny které se provedly,jsem minulý věk prosazoval a stejně se setkaly s nevolí.Jinak děkuji novým adminům,za tu dřinu.Myslím,že takový Masha a Apophis teď tráví u kompu ještě víc času,než dřív a je to nedoceněná práce a čas.Příběhy a soutěže super,ale možná by to chtělo ještě nějak víc zvýhodnit gold hráče,aby věděli za co si platí.Větší počet utoků to neovlivní,jak bylo psáno níže.Taky bylo psáno snížit cenu PO.Je naprosto neefektivní je vůbec stavět.Závěr: Hra funguje na principu, že kdo investuje peníze do golda a naqií, ten je zvýhodněn. Chce to vymyslet další výhody a lidi budou investovat ještě víc peněz.Důležité je, aby ty prachy nesežral zprostředkovatel, ale aby to šlo na provoz serveru. Dokážu si představit, že by to nějaký admin mohl zvládnout...
Vylepšení
(Seth, 31. 7. 2008 23:08)Ještě bych udělal, aby při prodeji planety dotyčnému nezmizela a nepřesunula se do obchodu. Normálně by byla v obchodě vidět jako dosud, ale do okamžiku než ji někdo koupí byla i stejně jako předtím u majitele. Tak aby na ní šlo útočit i ji případně dobýt. Pokud by zmněnila majitele. Zrušilo by to nabídku v obchodě. Jednak je to realističtější. Při vyhlášení války by si všichni neuklízeli nejlepší planety do obchodu za nereálný sumy, aby po odeznění nebezpečí si je zlevnili a pak zrušili nabídku. Taky by to stížilo rankování hráčům na málu silně opevněnejch opevněnejch planet. Než by většinou dobytej KA někdo koupil, měli by díru v obraně. To dává šanci ostatním. Stejné bych udělal i s aukcí
Reakce: Nick_Sloter
(Seth, 29. 7. 2008 14:41)To omezení útočení aliancí by si myslim bylo fajn. Ale myslim že by to chtělo rozdělit po stupních např. 0-49, 50-99, 100-149, 150-199 a nad 200. Neudělal bych to taky součtem planet hráčů, ale průměrem hráčů. Protože to nenutí mít v ali co nejvíc lidí. Skupiny by myslim zaručily to, že někdo uteče planetama a nikdo na něj nedošáhne a nebude moct zaútočit
Reakce
(Nick_Sloter, 29. 7. 2008 7:54)
To zapojení vesmíru by byla vylepšení, které by určitě vedlo k zlepšení této hry, ale jak slyším adminy...Kdo to bude programovat? nebo Kdo to má hlídat?
A když se tu píšou nápady na zlepšení hry, tak sem hodím taky jeden, doufám, že už nepadnul.
Zavedl bych nebo naprogramoval, aby war šla vyhlásit jen mezi aliancemi s podobným počtem planet. Takhle by se omezili trapné boje aliance s mnoha planetami, které můžou hodně ztratit, oproti alianci, která má málo planet a nadupané ML a jde jim jen o to dobít a prodat nebo získat za mír.
Prostě chceš vyhlásit war alianci z 400 planetami? měj aspoň sám jako aliance např. 350 ať je o co se bít.....
reakce Morena_Baccarin
(Seth, 28. 7. 2008 23:23)
Snížení počtu útoků ti pomůže, ale ruku na srdce. Kolik dobejváků za den stihneš? Mám jich 15, a když nesundáme někoho ve war, tak jich stejně za den udělám 0-5.
To zrušení pošty zcela jistě vyřeší problém s obchodem, ale já to jako velký problém nevidim. Každý průměrný člověk ví, kolik otrokářů, ZHN jeho nejslabší planeta zachytí. Resp jaký stráty by byly při vypartění. A prostě to tam pošlu postupně, aby se to nikomu stejně nevyplatilo na ztrátách. Když tam někdo dá 20000ZHN tak se nemůže divit. Když by to posílal po částech, nikdo ho nesejme.
Změny v nastavení politik by se bodly, farmaření se opravdu nenosí. Chce to hodně času, zkušeností a nováčci se nechtaj.
-------------------------------------
Další věc by bylo podle mně dobré zapojit do hry vesmír. Ta mapa je tu vlastně zbytečná. Vesmír by byl rozdělen do sekcí podle ras. A ty dál na malý celky. Planety ve vlastním sektoru by mněly třeba větší účinnost obran a planeta držená mimo území rasy oslabená, zas by třeba ale vydělávala nějakou částku jako ka. Když by získala aliance nadvládu nad sektůrkem, dostávala by třeba odměnu do fondu. Pokud by rasa získala nadvládu nad územím jiné neslo by to odměnu celé rase.
To by přimnělo podle mně lidi aby hráli víc kolektivně. Nejen v rámci ali, komunikovali spolu. Na forech atd. Vytvořili nová přátelství a ta by je tu držela.
Jinak bych zvýšil zvýhodnění statusu gold a snížil progresi cen apgrejdů u naqi.
Ale hlavně by jeden hráč mohl mít jen jednoho naq obra(DP) a omezil bych možnost zvýšení počtu měst na planetách. Aby nebylo možný se nehorázně zakempit. Přiznám se, dělám to taky. Minimum výhodnejch planet.... Ale asi to neni pro hru ideál
Jak to vidim já
(UnMax, 28. 7. 2008 23:10)
Už moc nehraju, 2 věky sem vynechal kvůli nedostatku času, a ted hraju jen jako normální občas a ne vůdce svojí aliance protože nemám čas.
Ale mě už ani neláká si ten čas udělat.
Fakt je to o ničem. Aliance sou založený na tom mít málo planet, nadupaný ML a vydírat ostatní ali o nakadah.
Kde sou ty časy, kdy ali s hodně planetama bojovala proti alianci s hodně planetama? Ted už je to o ničem jinym.
Dále mě štve vykrádání přes obchod - proč se nezrušej ty zprávy co vám píšou od koho jste to koupil nebo kdo to koupil od vás?
A poslední věc - kdo jmenoval učitele? Když sem si pročítal kdo všechno je učitel tak sem zůstal sedět s otevřenou hubou... příklad - DeathPaint, libor, Protimír, Monsterman a další... Můžou to bejt fajn lidi, ale znalosti týhle hry aby mohli bejt učitelé prostě nemaj. Tim se taky snižuje úrověn SGO.
Na druhou stranu musim chválit příběhy, příběhový boje, Ochranný a Nováčkovský aliace. At jen nekomanduju ;-)
Prostě je hodně věcí, který se změnily a proto to už neni tka záživný jako dřív a dost lidí se na to vykašlalo...
OK dobrá
(Morena_Baccarin , 28. 7. 2008 22:49)
Tak buďme konstruktivní. Co je proti návrhu:
1) Omezit počet všech druhů útoků počtem planet (třeba 2 planety= Dva dobejváky, dva otrokářský útoky a tři zlodějský. Na číslech netrvám :-D )
2) zamezit vykrádání obchodu odbouráním zpráv, nikoli další hlídací aliancí (to také odlehčí serveru v těch výše zmíněných úkolech, které musí provést)
3)zvýšit účinnost, nebo snížit cenu PO.
Pak ubyde frajerů s velkou ML a dvěma planetama, kterým stačí být na SGO 20 minut denně. Na velkou armu nebudou mít tolik naqu a budou muset opravdu hrát a něco dokázat. K tomu bude mít smysl si toho golda a případně i naqadrie koupit.
Lidi, který chodí normálně do práce, nebo jim je dvanáct a v noci prostě musej spát se nebudou mazat, protože je někdo s evidentní poruchou spánku přes obchod ve tři v noci vykrade aby je pak hrdinsky projel partyzánama za jejich naq a přes ZHN je ještě vykradl.
Osobně vidím to limitování útoků počtem planet, jako hodně užitečnou "samoregulaci". Je to ale možná věcí názoru. V tomhle pojetí ale SGO bohužel ztrácí smysl. Případné návrhy do pošty (Ko-Siska pro tenhle věk).
názor
(Nick_Sloter, 28. 7. 2008 21:56)
Hraji tuto hru už nevím jak dlouho, nějaký pátek to bude a musím říct, že nadšení, které jsem měl k této hře rapidně upadá.
Kde jsou ty časy, kdy bojovala jedna aliance za svoji čest a slávu? Kdy jen schopnost svých kamarádů a hráčů v alianci rozhodovala o úspěších na konci věku?
Od těch časů, kdy se začali spolčovat nejrůznější aliance a dělit na útok a farma.......
Je to hnus. A hlavně ty lidi, co si v té hře kompenzují své osobní problémy a jiné. Z těch mi je k breku. Hodně z nich zapomínají, že je to jen hra a ne souboj o život a na smrt, že by se měli chovat slušně a přinejlepším si zkusit najít kamarády mezi hráči.
Nevím jestli to tak berete i vy a jestli to vůbec někdo to co jsem napsal pochopí, neboť si nedělám už vůbec žádné iluze, ale beru to tak a jestli někdo z vás kdo to čte, vidí aspoň něco stejně jako já, napište mi do pošty. Budu rád, že má někdo podobný názor jako já.
:-) přeji příjemný den
Ohledně současného stavu
(Morena_Baccarin (Ko-Siska, 28. 7. 2008 19:44)OK, ohledně toho proč si lidi neplatí goldy tak jako kdysi asi tolik. Dost lidí tu je už nějakej ten věk a ví, že se tahle hra nedá prohrát. Můůžeš na tom bejt líp nebo hůř, ale prohrát jí nemůžeš. Nejjednodušíí způsob, jak jí hrát, je osídlit si 14 šutrů, vylevelovat loď, nechat nějaký naq ve fondu nebo v bance a nastavit útočné politiky. Tzv farmářské aliance se nennosí a nevyplatí. Je to jenom hezkej terč, nic jinýho. Na to, aby člověk hrál tu útočnou strategii, stačí bejt on-line nejvejš hodinku denně, takže proč GOLD? To, co tuhle strategii ještě víc podporuje je to, že si stačí nechat jednu dobře zabezpečenou planetu a pak už mám klid úplně.Když je nějaká war tak ok. Osíldím si jeden šutr, dám všechno do lodi a hurá. Dobyju šest planet a přijít můžu o jednu. Otázka hodiny denně, takže na co GOLD? 3% v bance? Nakradeš si víc, je to celkem jedno. Nejsem proti Goldům, sama ho mám, ale je to jenom nostalgie a poděkování za tu zábavu, co jsem tady kdysi zažila. Nerovné podmínky jsou dány i tím, že hodně ali začíná s desti velezkušenými lidmi zatímco většina má v ali nějaké nováčky a to udělá dostatečnou mezeru pro zbytek věku. Ještě jednu osobní poznámku:Proč je třeba aliance (teď umělá Utopia) k hlídání kradení přes obchod atd., když stačí jednoduše zrušit tu obchodní poštu a je klid... Nechci ale jenom kritizovat. To jak se Martin (Masha) snaží SGO udržet, učit nováčky je super a patří mu můj obdiv a dík. Kačenka :-)
Vesmírný denník - dodatek
(Seth, 28. 7. 2008 1:31)Taky si myslím, že jako Vládce soustavy a vzhledem k mojim kvalitám jsem naprosto nedoceněnej ve smyslu statusů ve hře. Nějaká ta barvička by mi slušela. Ale to je trošku z cesty a od tématu lol =D
Názor
(Seth, 28. 7. 2008 1:23)
Vesměs souhlasím s tim co tu napsal bobanbob. Když jsem naskočil do týhle hry tenkrát ještě s jinym nickem mněli ostatní hráči už jeden věk za sebou. Tedy už celkem zkušenosti.
Živě si pamatuju jak jsem se snažil domluvit s kýmkoliv, abychom udělali spojenectví. Pak jsem se dostal do ali. Juchů. Uzavírali se různá spojenectví abychom odrazili silnější. Kolikrát jsem nadával, když si mně pár lidí podalo. Ale o to víc jsem se snažil domluvit se s tímhle a tamtím abychom tomu silnýmu vyšpiónili slabou planetu a ten mu hodí ninit, tamten dal... vždyť víte. Sice nás pak zas zrasil, ale měli sme pocit zadostiučinění a jeli dál. Stejně to vykrádání ochodu atd. Vydírání ali válkama. Vzpomínám si jak jsme s luciánama a dalšíma aliancema před myslim 1 věkem zrušili Utopii. Byla to těžká war, a mnoho ztrát. Ale splnil se mi tenkrát jeden místní sen. Oto víc a častějc jsem se přihlašoval a vždycky čekal jestli si mně někdo z jejich spojenců nepodal.
To co mi bere chuť do hraní byly a jsou postupně se objevující represe, nedržení slibů a motivací. Admini by si mněli uvědomit co je pro ně důležité. Sice se vozej po dobrejch, aby dali prostor slabším. Různý ochránci atd, ale to bere chuť. Čistě řečnicky se zeptám. Ano, nadvláda bere chuť začátečníkům a začátečnický ali jsou dobrý nápad. Ale je pro ně lepší tu mít tedy hodně ochráněnejch začátečníků zdarma? Nebo snad méně profíků co si nakopí goldy a bude je bavit se řezat hlava nehlava. Myslím to druhé, ale těm ty represe berou chuť.
Další věc jsou naprosto nejasný odměny. Jenou 10 za planety, příště jinak a jak navíc se dozvíme kolikrát zpětně. Chce to říct předem třeba 5 za planety, 5 za rank a věk bude trvat 8 až 10 týdnů aby se zamezilo machynacím těsně před koncem. Pak třeba vyhlásit něco jako skokan roku atd. protože tam nebudou mít logicky šanci mazáci, ale nováčci.
Taky bych možný řešení viděl ve vyhlášení 2 úrovní. Profi a relax. Hráči by nemohli útočit mimo svou skupinu apřestup by byl možný jen 1x za věk a jen z relax do profi(když neuspěje po schválení návrat) za cenu ztráty 80% všeho. V relaxu ať se hlídá všechno od obchodu po icq a spolčování. A Profíci ať se řežou. Bude to bavit ty i ty. Víc hráčů bude mít šanci vyhrát v rámci svý kategorie = motivace a goldy, naqi atd. Zas ale budou mít možnost relaxové nepřímo srovnání s výsledkama profíků. A možnost odhadnout, jestli na to už mají.
Extrémně přísně nejlépe podle ip ohlídat, aby nikdo z profi nelez pod jinym nickem do relaxu.
Trest za hrubé porušení pravidel v relaxu (vykrádání v obchodě spolčování) = vyhoštění do profi, kde je to legál a kde si ho podaj =D
Další úbytek plyne z toho, že nikdo pořádně nevěděl, jestli se tu nenastartuje tamta druhá habaďura stargate-ogame. Sice věci z tohodle věku komentuju jako pozorovatel, protože přes prázdky si dávam voraz. Ale myslim že bych se při tom co všechno se tu teď hlídá na to stejně brzo vybod
Goldy
(Artur, 27. 7. 2008 21:39)
nj ale kdyz me 2x smazete :)
s pozdravem vas velky sponzor :)
......................
(tealke, 19. 7. 2008 19:27)mno tak s tím názorem tak trochu souhlasím...z části si za to múžete i sami...já to hraju od dob kdy se tato hra ještě menovala"star-gate open" a podle mě to tu bylo o hodně lepší...bylo tu i víc srandy,protože slabčí hráči se museli snažit o to aby si udrželi aspoň tu trochu co měli a tím měli i důvot si toho golda a naquadrie koupit,aby měli aspoň trochu navrch nad ostatníma a mohli tu být delší dobu a měli více upgrade bodů pro PO a ostatní upgrady...ale teďka už to nepovažujou za tak důležitý.Kdyby se to vrátilo do dob SG open tak by se určitě počet koupi naqi a goldu zase zvedal
názor
(bobanbob, 19. 7. 2008 18:51)
mno mně těch pár korun nezabije. ale o to tady nejde nejsem žádný veterán ale něco jsem tady už taky zažil.golda jsem si koupil pokaždé + 100 naqadrii k tomu ale když to tady ted vidím . tak nevím nevím ..
samí omezování a zákaz zpolčování ..hodně lidí to odradilo. já si živě pamatuju když mně bajo XXX atd dávaly za uši když jsem náhodou mněl obra a td. byl jsem naštvanej ale nikde jsem si nestěžoval!!!!! druhá věc je že jsem se dostal pod ochranu abstinents a hlavně spolku takuš. kolykrát mně těch hráču kteří dostávaly na frak bylo líto..
ale když to všechno schrnu tak to tu žilo syce spousta lidí nadávalo ale zároven je to nutilo se dávat do kupy proti silněším. a oto tu jde aspon podle mně prostě to tu žilo ...
když to vidím dnes ?? na forech je mrtvo žádné hádky prostě klyd ---- až moc velký ..
abych to schrnul --- proč by si lidi kupovaly goldy když tu je mrtvo ...
zařidte aby tady byl frmol jako dřív a spoustu lidí sy golda koupí ..
jak se říká bez práce nejsou koláče .
provoz serveru
(MartinC, 5. 8. 2008 22:18)