Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mateřské loďe

15. 3. 2008

Mnoho z vás je tu již 7mý den. V tu chvíli se vám v osobních upgradech - sekce výzkumy - zobrazí možnost zkoumat Mateřskou loď (*dále ML*).

Poznámka - všechna tlačítka jsou slepá :-D takže ikdybyste se snažili, tak se nedoklikáte :-D


 

Výzkum a výroba nových technologií pro výrobu a používání mateřských lodí
Výzkum bude trvat 5 dní

(Umožní dobývací útok, při kterém útočí pouze jednotky které jsou na palubě útočící lodě. Při takovémto útoku neútočí orbity a také se ignoruje síla bránících orbitů, brání se pouze pěchota a univerzálové. Za jednotky na palubě mateřské lodě se platí klasický žold,ale tyto jednotky nezabírají místa v kasárnách.)

Výzkum stojí 10 naquadrií.

 

Po dokončení se zpřístupní i :

 

Mateřská loď
cena mateřské lodě je (počet_vašich_lodi x 2)+2
Míst v kasárnách: 0, žold: 0

 

Výzkum hlubokého vesmíru
Výzkum bude trvat 3 dny
Po dokončení výzkumu lze vyslat mateřskou loď na různe typy misí během kterých může objevit nové neobydlené planety, artefakty nebo naquadrii

Výzkum stojí 5 naquadrií.

 

 

Základní fakta :

  • Po 5ti dnech máte konečně možnost použít speciální dobývací utok. => dobývací - speciální   -  (obsadí planetu,útočí mateřské lodě,univerzálové a pěchota,brání se univerzálové a pěchota) - To znamená, že během utoku ML se brání jen a pouze pěchota a univerzálové - ne jiné jednotky. Takže pokud budete mít třeba milion Elitních bojovníků nebo orbitů, bude vám to k ničemu. Bude to jako když půjdete do davu japonských turistů - taky si vás nebudou všímat.

 

  • Při utoku ML se brání taky Planetární obrana (PO). A to pouze silou, která je uvedená jako nižší :
    Planetární obrana brání orbitu planety silou 50 - 100
    tedy silou 50 !!!! (poznámka : síla 100 představuje obranu orbitu planety při klasickém dobýváku)

 

  • Do ML se vejdou 2 typy jednotek - pěchota a univerzálové.

 

  • Každý další level lodě zvětšuje kapacitu.

 

  • Maximální level je 10.

 

  • ML lze přejmenovat 2x.

 

  • Pokud chcete z ML vyndat určitý počet jednotek stačí napsat  znaménko mínus " - " před počet jednotek. Jakoby jste chtěli naložit záporný počet jednotek. Tedy napíšete "-1" do políčka

 

  • Při misích musí být ML plná, aby byla největší šance aby našla to co hledá.

 

 

Pokud chcete dobýt, musí v ML být armáda, samozřejmě. U každé ML máte tabulku

Jméno Pěchota Univerzál volných míst pro síla Akce 
Loďka_pokusnautka
úroveň 3
224620 2606 691800 * pěchota
nebo
69180 * univerzál
2 683 681.9

 

Všichni to jistojistě znáte.

 

Ted se vám pokusim popsat jak vlastně funguje utok.

Když kliknete na ÚTOK a vyberete si utok speciální dobývací, vyplníte jméno a kliknete dál, naskočí vám tahle tabulka:

K hráči Pokusnaut_Homer_Simpson máme vztah válku a to znamená 15% zvýšení útoku

na jakou planetu

Čím chcete zaútočit

Vyberte kterou mateřskou loď chcete použít pro útok

jméno Homeří válečník Létající Marge útočná síla
Pokusnaut_Homer 485002 4304 5 683 015.7
Pokusnaut_Marge 100000 10000 5 652 994.8
Pokusnaut_Bart 1000000 100 8 655 932.3
Pokusnaut_Maggie 293774 8883 5 949 773.9
Pokusnaut_Liza 1000000000 919939

2 993 199 838.9

Názvy lodí a planety jsou smyšlené :o)))

Útočná síla, která je uvedená je bez upgradů jednotek - protože je dáno systemem, že při utoku ML se nepočítá upgrade jednotek. Bohužel.

 

Ve chvíli, kdy kliknete na "zaútoč" se rozběhne útok. A ten ukázkový, úspěšně provedený, probíhá takto :

K planetě přiletí ML, orbitální a elitní jednotky jsou nehybné, protože ML nevidí. Na orbitě planety otevře ML hangáry a vylétnou univerzálové - ti jsou sestřelováni Planetární obranou. Univerzálům útočníka se povede zneškodnit Planetární obranu a dostat se na povrch planety, kde vysadí pěchotu. Potom přijde na řadu utok pěchoty z ML, která je vysazena na planetu, kde společně se zbylými univerzály bojují proti nepřítelově pěchotě a univerzálům. Pokud je dostatečné množství obráncovi pěchoty a vetčina UNI zavražděno, zbytek se stáhne a útočník obsadí planetu.

 

Je to možná psaný až moc poeticky, ale je to tak. Takže pokud nemáte v ML žádné univerzály, tak nedojde na orbitě k boji, a ML je rozbitá na kousky nepřítelovými UNI a PO. Tudíž je potřeba mít v ní UNI. Není třeba jich mít hodně, stačí pár tisíc - tedy jen množství dostatečné ke zneškodnění PO.

Takový útok pak ve výsledku vypadá takto :

útok lodí Pokusnaut_Homer


naše ztráty 961 981 * Homeří válečník 1000 * Létající Marge


jeho ztráty 1 110 035 * Valečník Shazza  15 770 * Loď třídy Manta  200 * Planetární obrana


výsledek podařilo se nám obsadit planetu Z

Jak sami vidíte, 1000 UNI bylo ztraceno v boji s 200 PO :o) . Obránce ztratil 1,1M pěchoty a 16k UNI na necelý 1M utočníkovy pěchoty. Což je naprosto ideální útok.

 

Pokud by ovšem NEMĚL utočník v ML UNIverzály, vypadal by útok asi takto :

útok lodí Pokusnaut_Homer


naše ztráty 1 000 000 * Homeří válečník  mateřská loď Pokusnaut_Homer


jeho ztráty žádné


výsledek nepodařilo se nám obsadit planetu Z

 

nebo pokud by tam nebylo dost univerzálů tak takto :

útok lodí Pokusnaut_Homer


naše ztráty 1 000 000 * Homeří válečník 1 * Létající Marge mateřská loď Pokusnaut_Homer


jeho ztráty 2 * Planetární obrana


výsledek nepodařilo se nám obsadit planetu Z

A přišli jste o loď i o pěchotu, kterou jste v ní měli. Bez UNI v ML prostě dobýt nejde.. ano, vlastně jde, ale je to opravdu težké a nedoporučuju zkoušet.

 

 

Další věc je levelování Mateřských lodí. Není to nic těžkého, jen je to časově náročnější věc. Většina z vás jistě zná tabulku :

 Pokud je síla obránce větší než 125% síly útočníka
- šance na artefakt je 1:15
- šance na level je 1:5


Pokud je síla obránce větší než 75% síly útočníka a zároveň menší než 125% síly útočníka
- šance na artefakt je 1:30
- šance na level je 1:12


Pokud je síla obránce menší než 75% síly útočníka
- šance na artefakt je 1:150
- šance na level je 1:25


Pokud je síla obránce menší než 50% síly útočníka
- šance na artefakt je 1:150
- šance na level neni :-)

Ale jen málo z vás ví, co ta čísla znamenají. Síla obránce je ta, kterou vidíte, stejně jako síla utočníka. Nebo-li síla jakou vidíte ve vesmíru. Máte-li sílu ve vesmíru 0 a obránce sílu 1 000 000 , tak platí první případ, a pokud se vám povede dobýt planetu, tak je šance na level 1:5 !

Level nemusíte získat hned prvním útokem. Můžete udělat třeba 15 úspěšných útoků a level se vám povést nemusí, stejně jako můžete udělat 4 utoky za sebou a budete mít 4 levely. Vše je jen o náhodě, jako když házíte pětistěnou kostkou a chcete, aby padla jednička.

U artefaktu je to podobné.

Při útoku ML se dá najít i naquadrie. To je řízeno náhodou. Buď dostanete nebo ne.

 

Poslední věcí jsou mise. Mise jsou 3 druhy - ARCHEOLOGICKÁ, VEDĚCKÁ a KOLONIZAČNÍ. U všech typů misí záleží  jen a jen na procentech zaplnění, ne na tom kolik tam budeme mít jednotek a jaké složení. Pokud vyšlete loď na misi, tak trvá zhruba týden. Pokud zrušíte misi bude se ML vracet stejně dlouho jako letěla cestou tam. Tedy pokud cesta trvá 10 dní, a vy třeba 5tý den odkliknete, že chcete misi zrušit, bude se ML vracet 10 dní, takže pozor na to.

Pokud ML něco najde, dostanete o tom o půlnoci zprávu jako normální poštu -

pokud najde při kolonizační misi planetu, dostanete zprávu a planetu k osídlení najdete ve stejnojmenné záložce v panelu PLANETY. Na to abyste planetu osídlili máte 48 hodin, potom planeta zmizí z nabídky na osídlení.

Pokud najdete při archeologické misi artefakt, dostanete zprávu a nevyzkoumaný artefakt najdete ve FONDY - záložka Artefakty.

Pokud při věděcké misi narazíte na naquadrie, dostanete zprávu a naquadrie se vám přičtou.

 

 


Při misích platí tato závislost :

výsledek = 10 * (1 - (je_v_mateřské_lodi / mateřská_loď_pobere))
=> čim víc jednotek, tim menší číslo. rozsah je od 0 do 10

pokud je
výsledek 0 -> náhoda_max = 5
výsledek 1 -> náhoda_max = 6
výsledek 2 -> náhoda_max = 7
... až do 15.

pak se náhoda_max vynásobí dvěma (vyjde 10, 12, 14,... až do 30)

a teď se losuje randomem, rand(0,náhoda_max)
Pokud padne 0 nebo 1, vyhráls, jinak nic. takže šance při plný ML je teda 2:10, respektive 1:5. dřív to bylo 2:5, což je dvojnásobek, proto dřív nacházeli víc.


 

Laicky řečeno, prostě čím plnější je ML, tím větší šance je najít to co hledáte. Takže pokud bude mít ML na prvním levelu plnou pěchoty, je ta šance obrovská, stejně jako u levelu - 1:5.

 

Na závěr tedy rekapitulace : 

  • v ML je potřeba mít UNI a pěchotu - poměr je na vás..
  • UNI v ML ničí  jsou ničeny nepřátelskou PO
  • pěchota v ML ničí nepřátelské UNI.
  • čím plnější ML, tim víc toho najde při mísích.
  • pokud ML něco najde při misích, dostanete o půlnoci zprávu.
  • Nejlépe se leveluje pokud je síla utočníka ve vesmíru 0.

 

Snad sem Vám trochu pomohl. Ml jsou skvělým prostředkem na dobývání, nebo schovávání armády. Je jen na vás jak se zařídíte :-) hodně štestí při levelování.

 

Pro NOD redaktor Masha

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

mateřská lodě

(Teizhcial, 14. 7. 2008 18:30)

já jeden věk posílal prázdné ML a nacházely jednu planetu za druhou :-D ale další věk už to nešlo byl to asi bug :-D

____

(Chalda, 19. 3. 2008 19:00)

jo štestí je moje 3. jméno:-)

re :

(Masha, 18. 3. 2008 20:00)

hold ste měli hodně velký štestí ;-)

...

(Chalda, 18. 3. 2008 19:23)

to je blobost...ja najdu vždy jen jednu věc a to mam plnou...
teda ono to ubere jednotky ale taky se uz stalo ze sem nasel 2 artiky
ovsem jen na sgg

ZASE JA

(DeathPaint, 18. 3. 2008 10:18)

Mohu zpochybnit něco? dik ja měl v lod 50 vojáku a našel sem NAG OBRA minulej věk :) (opakovaně)