Jdi na obsah Jdi na menu
 


Politický speciál

3. 3. 2008

Nedílnou součástí SGO jsou politiky. Ať už jste na jakékoliv SG, vždy a jedině musíte umět využívat politiky. Ať už k útoku, obraně nebo nákupu jednotek. V následujícím článku se pokusím poradit a popsat k čemu politiky jsou, jak se dá jednotlivě využít každá z nich k vašemu prospěchu.

 

Prvně si řekněme co vlastně politika stojí :-). Hned po registraci stojí politika 36 400 naqu - tato cena je tvořena počtem planet. Za každou planetu, kterou vlastníte, platíte dalších 36 400 naqu při změně politiky. Takže pokud máte 100 planet, změna politiky stojí 3 640 000 naqu (tedy pro upřesnění cena jedné politiky).

 

Cena alianční politiky nezávisí na počtu planet, ale na počtu hráčů v alianci, to jistě většina z vás ví. Základní částka je 20 239 785 naquadahu. Každý další člen aliance dává dalších 20M navíc.

 


Ted se podíváme na jednotlivé politiky - pokusím se vám říct, co která je k čemu dobrá a v jaké kombinaci je nejlepší.

 

Jméno Bonusy Negativy
Vojín -25% cena pěchota +25% cena Univerzál
Výzkumník do výzkumu o 10% více koupě jednotek v obchodě za 150% ceny
Obchodník -15% při koupi v obchodě
(neplatí při koupi planety nebo žoldáků!)
-15% útok a obrana
Těžař o 33% menší cena težebna -10% útok
Mírový národ    
Vědec možnost stavět laboratoře -25% útok a obrana
Obrněná divize -20% cena Univerzál +150% cena zhn
Ochránce vlasti +50% obrana nemožnost stavět města
Překupník -10% při koupi v obchodě, -10% cena výrobny -15% útok a obrana

 

Jméno Bonusy Negativy
Mírový poradce    
Válečník +25% útok -30% obrana
Temné síly -33% cena nebojových jednotek nemožnost používat dobývací útoky
Farmář o 50% menší cena težebna, +20% obrana nemožnost budovat a používat ZHN, +25% cena planety
Armádní generál -15% cena bojových jednotek -25% obrana
Raketový specialista -33% cena zhn -25% útok a obrana
Kolonista -50% cena planety +100% cena težebna
Laboratorní technik +25% výzkum +25% cena težebna, +10% cena zhn
Velitel čety -10% cena bojových jednotek -5% obrana a útok, +15% cena težebna

 

Barevně sem odlišil, které politiky se hodí výrazně do aliančních politik

Renovace

Infrastruktura

Boj

Kolonizace

Nic

Ostatní se hodí tak nějak vesměs do všech ali politik.





Vojín - Ideální politika na zbrojení pěchoty. Pokud si chcete naverbovat větší množství pěchoty, není nic ideálnějšího. Nejlepší je v kombinaci s Armádním generálem.

Výzkumník - pokud máte dostatek laboratoří, a zkoumáte si naquadrie, je to super, ostatní případy nic moc - díky tomu že zvyšuje cenu jednotek v obchodě. Nejlepší je, když máte i Laboratorního technika

Obchodník - úžasná politika, pokud šmelíte v obchodě - když skupujete jednotky, a pak je prodáváte dál - ten zisk ale není o tolik velký jak byste si přáli. Kombinovat lze se vším.

Težař - Politika stavěcí. Nejlepší je pokud máte i farmáře, pak jsou výrobny za pakatel.

Mírový národ - politika neutrální. Nic moc. nehodí se skoro nikdy - tedy kromě utočníků - kombinace s Válečníkem zajistí největší obranu i utok

Vědec - máte-li hodně naqu, tak si postavte laborky s touhle politikou. Ale pozor přehodit na vědce se mnihdy rovná smrti - přijdete díky negativům o 50% síly. A pak není problém sundat kohokoliv s jakoukoliv obranou.

Obrněná divize - pokud verbujete UNI, je to nejlepší politika - kombinace a Armádním generálem.

Ochránce vlasti - je to zabijácká politika - pro utočníky i obránce. Utočník má velké ztráty, ale obránce nemůže stavět města. Což je vražda - když vám zničí nanitem planetu, kterou máte rádi, nebo DP - máte po ptákách. dokud nezměníte politiku, budou vás okrádat nebo posílat ZHN.. Používejte s citem - nejlepší s farmářem -> nejvyšší obrana

Překupník - hodí se, když potřebujete stavět výrobny a zároveň vykupovat obchod. Kombinace s Farmářem je skvostná. Avšak pozor na sníženou sílu jednotek

Mírový poradce - politika neutrální. Nic moc. nehodí se skoro nikdy.

Válečník - ničitelská politika. hodí se pro utočníky.

Temné síly - Kupujete zloděje nebo otrokáře? Doporučuju tuto politiku. Kombinovat lze s čímkoliv. nevýhodou je neschopnost dobývat planety..

Farmář - zastavovací politika. Nemožnost používat ZHN je hlavní zápor.

Armádní generál - verbovací politika na všechny jednotky. Velký problém je snížená obrana - což může dopomoci k vaší eliminaci.

Raketový specialista -  Na nákup ZHN ideální, ale bohužel snížená síla jednotek z ní dělá nepoužitelnou politiku.

Kolonista - hodí se jen na začátku hry, kdy se potřebuje ušetřit uplně vše a na všem.

Laboratorní technik - pro zkoumače naquadrií. neutrální politika, která se dá použít v kombinaci se vším.

Velitel čety - kompromisní politika - potřebujete rychle levnější army, ale nechcete ztratit tolik síly - zejména obrany? tak je tohle to pravé pro vás.

 



A jak se vlastně počítají slevy politiky ? Je to jednoduchý - slevy se počítají absolutně. Vezměme si za příklad politiky - Težař, Farmář a Alianční politiku na Renovaci. 

 

Jako první sleva se počítá alianční politika -> cena výrobny před politikou ( 1092 ) -> po aplikaci ali politiky (-66% ceny výrobny) -> (371,28) -> po aplikaci težaře (-33%) -> (248,76) -> po aplikaci Farmáře (-50%) -> (124,4 naqu)

 

politiky farmář / težař se mohou vyměnit, na cenu to nemá vliv -> výsledek je stejnej

 

 

Doufám že vám to pomohlo, není to nic závratnýho ani objevnýho, ale mnozí z vás neví jak využít politiky a ani jak se počítají slevy.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

...

(Vidarek, 5. 3. 2008 15:06)

proc nejsi objektivni a nedodas svoje politiky? Mashova ruka - +1000% zvysena tezba vyrobny a Mashova hlava - vylepseny utok o 500%