Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rady nováčkům

19. 5. 2008

Nováčkům nebo i nedobrým a nekvalitním hráčům se na SG hrách vetšinou říká "LAMA".

 

Obrazek

Není to označení nijak hanlivé, je to jen způsob neurážlivě vyjádřit určitou neschopnost, nebo zdělit druhému, že se vám nezdá jeho způsob myšlení. Pojmenování "lama" zcela nahradilo na SG hrách slovíčko "vole". A je to dobře. Předchází se tim tak zbytečným bobrům.

 

Jak se tedy projevuje taková "lama" ? Nesmyslnými útoky, zbrklým chováním, neschopností počítat,.. anebo prostě jen tím, že je nováček.

Takže se nedivte, že občas o vás někdo napíše, že jste lama. Není se za co stydět. I legendární hráči byly kdysi lamy. Někdy i větší, než třeba vy.

 

Obrazek

 


Ale zpátky k tématu:


Pro začátek se hodí připomenout pár základních frází, které na SG hrách kolují, a jsou všeobecně uznávané :

 

gold - označení gold hráče - dobrovolný zpoplatněný status

nq , naq - označení hlavní měny (naquadah)

NQI - naquadrie - bod osobního vylepšení, podobně jako experience point

k -(kilo = tisíc) množství naquadahu; 100k = 100 000 naquadahu

M - (mega = milion) množství naquadahu; 1M = 1 000 000 naquadahu

mld - miliarda / množství naquadahu

BS - Bezpečnostní složky - stavba schopná zadržet zloděje, otrokářské loďe a hrdinu VRAH

SDI - stavba schopná zastavit nepřátelské rakety typu ZHN

PO - planetární obrana - obraná stavba, brání se při dobývacích útocích

ZHN - Zbraň hromadného ničení - speciální útočná jednotka, několik typů

AP - Alianční planeta - přístupná pouze ve dvoučlených aliancích. Mohou na ní stavět pouze gold

AA - alianční armáda - má k ní přístup pouze vůdce.

DP - Domovská planeta

MOD - označení moderátora na fórech - moderátor hlídá fóra a uděluje bobříky mlčení

AM - Anti Multi - označení pro Antimulti fórum, nebo pro člena AM týmu, který udává multi účty do tabulky.

Mulťák - osoba nečestná. Na jednom PC se dvěma loginy bez goldů. Pravidla AM naleznete na Anlimulti fóru.

ML - mateřská loď - speciální dobývací jednotka - podrobnosti zde

HB - hvězdná brána

SGG - StarGate Game - mateřská hra SGO

SGO - StarGate Open - právě hrajete

SGA - StarGate Atlantis - odnož SGG, přístupná pouze gold hráčům. Nutná registrace.

pěcha - pěchotní jednotka armády - jsou 2 druhy - vojáci a elitní bojovníci

UNI - univerzální jednotka

Orbit - Orbitální jednotka. Třetí a nejsilnější a nejdražší typ bojových jednotek

EB - Elitní bojovník

sysko - systémové fórum - pouze pro systémové chyby

NP, neutrálka - neutrální planeta - název fóra

OP - obchodní planeta - název fóra

DF, Diskuzní - Diskuzní fórum - fórum omezené tématem.

bobr / bobřík / chlupáč / ... - označení bobříka mlčení. Mohou udělit jen moderátoři a adminé při porušení pravidel fór

 

 


 

Jak tedy začít.. To je jednoduchá otázka a ještě jednodušší odpověď. První dva dny po registraci jsou pro každého stejné. Na všech SG hrách je to prakticky stejný postup, při kterém prakticky se dá sehnat a zajistit maximální množství naquadahu. Po dvou dnech je to až částka 15 000 000 naquadahu. Což je částka úctyhodná.

 

Jak na to tedy. První a jediná věc je šetřit kde se dá. Během prvních dvou dnů není možné útočit. Je to systémové omezení, které je tu kvůli ochraně nováčků. Toto "neútočení" však končí po 48 hodinách po registraci. Ale o tom později.

 

Prvním jasnějším krokem hned po registraci je okamžitě jít do panelu POLITIKY a přepnout si Státní zřízení (spodní tabulka) na KOLONISTA :

Kolonista -50% cena planety

+100% cena Výrobna

první změna politiky je zdarma, tudíž se nebojte, že přijdete o naquadah.

Dalším logickým krokem je najmutí hrdiny KOLONIZÁTOR, v panelu FONDY záložka Osobní upgrady a podskupině hrdinové. Je to sice na nic, ale ušetří vám trochu naqu. Ikdyž to množství není kdovíjak velké.

Poté je absolutně na čase jít do panelu PLANETY a osídlit 13 kolonizovaných asteroidů :

Obrázek Typ Počet měst Nárůst populace Cena města Další vlastnosti  
Kolonizovaný asteroid 18

27
10% 25% ceny zvýšená obrana o 25%
přidává 260000 naquadahu denně
-10% měst

Tím si zajistíte zhruba zisk kolem 5M. To je maximum, které se dá dosáhnout první den. Je možné přistavět nějaké výrobny, ale prozatím jsou opravdu drahé.

Nyní se přesuneme na první půlnoční přepočet. Na Domovské planetě se vám zvýší působením měsíce počet měst o 1. Narodí se vám nový lidičkové, podle čísla ve sloupečku Nárůst populace, který najdete v TYPY PLANET (hodí se připomenout, že některé rasy mají jiné "vhodnosti" planet - podrobněji ZDE).

Po 24 hodinách od registrace máte možnost přístupu do obchodu. Zde se vám vyplatí prodat nezaměstnané z planet. A proč? Důvod je jednoduchý. Jelikož je to věc, která se vám obnovuje zadarmo, je možné na tom vydělat. Proto se podívejte do Panelu OBCHOD a záložky Ostatní koupě. Dole je tabulka pro nákup nězaměstnaných. Koukněte jaká je nejnižší cena a hned potom bežte do záložky prodej nezaměstnaných. Nastavte cenu jednoho nezaměstnaného na cenu o 0,001 nižší než je aktuální nabídka v obchodě, ale tak, aby nebyla cena nižší než 0,002.

Tím si vyděláte něco kolem 2M a víc, podle ceny nezaměstnaných. Na začátku věku, to znamená hned po resetu lze takto vydělat i 10M, ale to musíte být sakra šikovní a sledovat obchod, kupovat levnější nezaměstnané a prodávat je draho. Vyděláte ikdyž nakoupíte za 0,003 a prodáte za 0,004. Šikovnější z vás mohou takto vydělat prakticky celé jmění.

 

Na začátku věku není problém po 26 hodinách mít našetřeno 10M na založení aliance.


Nyní se posuneme k dalšímu půlnočnímu přepočtu, kdy se opět narodí další nezaměstnaní. Ty můžete opět prodat a vydělat. Lepší je nechat si je.


Těsně před uplnynutím 48 hodin od registrace se vyplatí začít něco dělat. Nejlepší je postavit na planetách, včetně domovské planety několik BS a SDI. Nezapomeňme, že SDI potřebují ke správné funkci lidskou posádku. Na jedno SDI je potřeba 20 000 nezaměstnaných pracovníků.

Po postavení základních obran jsou 3 možnosti 

1) hodí se vytvořit si menší armádu. Podle množství naqu, které máte. Nejlepší armáda se skládá z pěchoty a univerzálů. Orbity jsou drahé a navíc jsou lehce zničit. Přesný poměr, kolik jakých jednotek nakoupit, neexistuje. Přibližný poměr je zhruba 5:1 (pěchota:UNI), avšak to už je na každém hráči jednotlivě.

2) postavit si armádu zlodějských jednotek a k tomu několik (10-15) otrokářských lodí. Opět podle množství naqu.

 

3) zkust kombinaci obojího. To ovšem je jen pro zkušenejší hráče. Nejeden nováček narazil

 

Poté, co si postavíte armádu a uběhne 48 hodin od registrace, můžete začít utočit. Buď můžete začít dobývat, nebo krást naquadah jiným. Oboje nese svá rizika.

 

Dobývací rizika :

Dobývání klasickým způsobem nese určitá rizika. NIKDY proto neposílejte celou armádu na dobývání planety. Může se stát, že o celou armádu přijdete. Důvod je ten, že v reálném boji by vám například transportéry přivezly na planetu vojsko, ale cestou zpět by transportéry byly sestřeleny. A planetu byste nedobyli, protože vaše vojsko by zemřelo hladem nebo na následky bitvy, protože by se neměli jak dostat pryč z planety. Proto posílejte vždy jen zlomek armády. Pokud dobyjete, je to fajn, pokud nedobyjete, zkonzultujte ztráty s učitelem, nebo se zkušenějším hráčem.

 

Zlodějská rizika :

Při zlodějském útoku je několik rizik.

Prvním je přítomnost BS, které by vaše zloděje zabily. Tomu se dá předejít takzvaným "zkoušením". Proto je dobré koupit pár otrokářských lodí. Těmi vyzkoušíte, zda-li má obránce BS. Pokud ne, můžete zautočit Zloději a ukradnete mu naquadah. Pokud má BS, zloděje neposílejte.

Druhým rizikem je pokud je váš cíl online. Zkusíte-li, jestli má planetu s BS a výsledek je že nemá, tak pokud je obránce online a všimne si včas vašeho utoku, může se stát, že si dostaví BS a vaše zloděje následně zabije.

Třetím rizikem je přítomnost tabulky Provedené útoky. Neboť jsou i lidé, kteří sedí a čekají, až někdo začne zkoušet. Pak jsou natolik drzí, že vám naquadah ukradnou přímo před nosem.


 

Takto se dá postupovat prvních pár dní, dobývejte, nebo kraďte, kupujte další jednotky, stavte armády. Zakládejte aliance.

 

Po 7mi dnech od registrace se zpřístupní Speciální výzkum mateřských lodí. Tím se zpřístupní po vyzkoumání i možnost speciálního dobývacího utoku. Více ve článku o Mateřských lodích.

 

Toto by bylo snad všechno co se týká začátku. Bohužel další rady nejsou možné, protože nikdo neví, co se stane. Kdo na vás zaútočí, kdo vás dobyje.. Další záleží už jen na vaší improvizaci a schopnosti poradit si s těžšími situacemi. Pro všechny případy platí bojovat. Nevzdávat se.

 

 

 

Pro NOD Masha

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

plusuju a vítám

(libor, 9. 9. 2008 23:10)

dát to přímo do hry aby si na to mohli kliknout hráčí